onsdag 2 mars 2011

Nån som vet??

VAR på Försäkringskassans Mina Sidor går man in för att ändra, förlänga och greja i sin begärda föräldrapenning??? Jag kan omöjligen hitta det. Jag hatar Försäkringskassan. Jag hatar deras webbsida. Jag ringde för att fråga. 25 minuters kö, köplats 468. Nej, jag har inte råd att ha mobilen uppkopplad i 25 minuter och mer och min son kommer garanterat vakna under väntetiden. Och chatten ligger nere på grund av överbelastning. Vad bra att regeringen ska spara så att 1000 tjänster på Försäkringskassan ska bort. Hej till kötid på en timme.

5 kommentarer:

  1. har inte kommit in på mina sidor på hela veckan men är det inte under föräldrpenning, eller var det nu är det står, finns översikt o planering...kanske

    SvaraRadera
  2. å kära du, man kan knappa in sitt telenummer så ringer dem upp dig, eller har dem slutat med det också?

    SvaraRadera
  3. Å. Den där uppringningsfunktionen ska jag nog bekanta mig närmare med. OM dom har den kvar. Ska kolla imorgon. Tack!

    SvaraRadera
  4. Den där funktionen erbjuds bara när de har tid. Har inte fått det erbjudandet på väldigt länge.

    Oj, vad bittert. Men jag tror på allvar att hela Sverige går under snart. I alla fall folket. Det RIKTIGA folket. (OBS, inte verklighetens folk)

    SvaraRadera
  5. Bulan: Haha ja det var lite beskt :) Det låter som du kan behöva en kram, en kopp varmt (eller ett glas vin) och en maffig solvägg att götta dig vid ett slag. Jag joinar gärna.
    Men beskan måste ut, det måste den. Det är verkligen inte hälsosamt att låta den osa där inombords. Och dom flesta av oss kan ju känna igen oss och vinka åt den. Så JA, man får "gnälla" på sin blogg tycker jag :) Fast jag anser det mer vara ventilation och dryftande av viktiga spörsmål. Och att Sverige är på väg att gå under är ju indeed ett synnerligen angeläget ämne.

    Och Verklighetens folk håller jag gärna på en replängds avstånd... :)

    SvaraRadera