tisdag 29 mars 2011

Day 11 – a song from your favorite band

Ooh, det här var en så nästan övermäktigt svår kategori så att jag blev tvungen att skjuta upp det en dag. Jag brukar göra så med jobbiga projekt. fast oftast mer än en dag.

Men band vet jag inte. Det är väl mer artist. Kanske blandat med band. Det får nog faktiskt bli flera stycken.

I nästan tio år var jag närmast besatt av Madonna. Hon var en stor hjältinna för mig och påverkade mig i allt jag gjorde. I beslut jag fattade, kläder jag hade på mig, vad jag sa, gjorde och åt, i allt var hon närvarande. Jag är fortfarande mycket fascinerad av henne som person men har inte alls följt henne de senaste tio-femton åren. Så man kan inte kalla henne favorit i mitt liv just nu men hon förtjänar ändå att nämnas i sammanhanget tycker jag.



Den första favoriten jag kommer att tänka på är Alanis Morissette. Min andliga syster. Jag vill äta hennes hjärna. Hon är så extremt fantastisk! Så himla smart, rolig, musikalisk, talangfull, intelligent, intellektuell, snygg och kool. Hade jag skrivit den låtsamling som hon åstadkommit skulle jag dö lycklig. Vilka epos! Hon skulle lätt få bli min bästis. Vi är nästan lika gamla och fick dessutom varsin son med en månads mellanrum.



En annan idol är Annika Norlin. Skulle gärna tugga i mig även hennes hjärna. Vilken smartskalle! Och vilka skitbra låtar hon gör! Hon är lika briljant i Hello Saferide som hon är som Säkert!. Det måste vara fantastiskt att vara så där BRA. Kanske världens bästa person, tillsammans med Alanis.



Och så ett band då. Kent. Talar till både hjärta och hjärna. Sätter stämning. Underbart.



Det finns hundra favoriter till. Om det här hade varit en musikblogg kunde ni fått veta allihop!

Det här är en del av musikutmaningen 30 dagar 30 låtar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar