fredag 25 mars 2011

Fröken Sverige

Någon saknas i bloggosfären. En stark, begåvad, rolig och intelligent person har tvingats gå under jorden med sina två barn. Hennes fantastiska, omtumlande, gripande och skakande blogg är nu raderad.

Denna lilla familj tvingas gömma sig, begränsa sig och nästan sluta leva och andas, för att rättssystemet erbjuder större fri- och rättigheter åt en sinnessjuk psykopat än skydd åt den kvinna och de barn han terroriserar och förföljer.

Jag tänker mycket på Fröken Sverige och undrar hur det går för henne, 7-åringen och Lillkillen. Fröken, du är saknad, om du läser här får du gärna höra av dig, och har du möjlighet att någon gång starta ny blogg så vill jag gärna följa med.

frokenmarkvardig@live.se

6 kommentarer:

  1. De passerar genom tankarna dagligen. Och orättvisan. Så förbannat orättvist.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag lever också ständigt med henne i tankarna.

    SvaraRadera
  3. Samma här, jag undrar så var de är, hur de mår och hur det blir sen.

    SvaraRadera
  4. åh jag saknar henne med, har ni sett att hennes blogg är borta? Innan den försvan såg jag att över 80 personer kommenterat det. Det är nu jag tänker fan att internet är så anonymt och stort, tänk om man kunde fråga alla de där 80 ifall de ville göra något för henne? Även om det handlar om pengar så om alla 80 skramlar vad de kan så blir det ju massvis. Tror ni det går att ordna? Fast nu är ju hennes blogg borta. bajssituation.

    SvaraRadera
  5. Ja, man vill göra något. Hoppas hon i alla fall utnyttjar det nätverk av alla som erbjudit sig att hjälpa till. Om situationen tillåter förstås.

    Jag tror att hon lagt ut massor av pengar på rättegångskostnader. Det skulle jag gärna skramla till.

    SvaraRadera