fredag 25 mars 2011

Day 08 – a song that you know all the words to

Det här är en svår kategori. Inte för att jag inte kan några låttexter, utan för att jag kan ALLA låttexter. Jag är som en jukebox. Det är en liten störning jag har. Ett helt onödigt och oanvändbart idiot savant syndrom. För det är inte så att jag med samma lätthet lär mig andra texter. Jag har inte fotografiskt minne och jag har aldrig haft nytta av låttextstörningen i till exempel skol- och pluggsammanhang.

Jag är väldigt textbaserad. I en tidning läser jag bildtexten innan jag tittar på bilden. Kollar jag typ en skolkatalog läser jag namnen innan jag tittar på skolkortet. Jag kanske inte tittar på kortet alls.

Okej, här kommer en låt i alla fall. Tänk er mig, da home girl, gå loss på dessa rhymes...





Det här är en del av musikutmaningen 30 dagar 30 låtar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar