onsdag 30 mars 2011

Flummigt

Jag är så trött på det här bröstmjölksflummet. Alfons har fått ögoninflammation och jag ringde nyss bvc för kloka råd. Gissa tipset. Just det.

Jag gör det inte. Jag geggar inte bröstmjölk på mitt barns alla åkommor. Det känns verkligen så retro, fast inte i den bra bemärkelsen. Jag blir så irriterad på att det ska vara så himla basic när det handlar om moråbarnkonceptet. Som lustgasen. Och som rådet jag hittade på nätet när jag hade mjölkstockning: "Linda kålblad runt bröstet". Och det var inte på ett forum, utan på en rådgivningssajt. Finns det någon åkomma som män har där dom uppmanas att linda kålblad runt den aktuella kroppsdelen??

Det här med att kleta bröstmjölk på allt känns för mig som att få rådet att smeta in ett sår med saliv. Vem gör så??

Nu går jag och kokar koksalt.

4 kommentarer:

  1. Jamen-eller-hur, jag hoppar över alla bröstmjölkstips.. Koksalt eller bara vanligt ljummet vatten har fungerat toppen på ögon och näsa!

    SvaraRadera
  2. Haha, linda kålblad runt brösten låter ju väldigt praktiskt! Ibland känns det som om någon (en man?) suttit och hittat på en massa knasiga saker bara för att testa vad man egentligen kan få nyförlösta mammor att göra för tokigheter. :-)

    SvaraRadera
  3. hahaha och huuuur får man dit eländet?? Jag har inte smetat bröstmjölk nånstans. Den får vara där den ska, en stund i magen innan den kommer upp igen.

    SvaraRadera