söndag 27 mars 2011

Hypokondri del 2

Idag är jag lite orolig för barnet. Så klart är jag också extra vaksam efter de smittohärdar av olika slag som vi har träffat i helgen. Han har sovit så mycket idag och känns varm. Tempmätaren visar 37,3 så den förklarar inte värmen.

Han bara somnar lite här och där som han inte brukar göra. Han somnade i min säng uppallad mot en kudde, fast meningen var att han bara skulle sitta där och kolla på när jag fixade. Sen somnade han på min axel på två sekunder och bara hängde där. Och sen somnade han på en sekund i babysittern fast jag trodde det var dags för lite vakentid. Han brukar inte somna SÅ lätt alldeles på egen hand.

Eller så har det att göra med att han alldeles i dagarna går ur en sån där åskmolnsfas och in i en solskensfas på utvecklingsschemat? Har han måhända ägnat sig åt utveckling de senaste två veckorna och lurat mig att tro att DET var hans personlighet? När han i själva verket kanske är en sån som sover mycket och gärna och helt duktigt också kan somna själv lite här och var?

Så här ser han ut just nu. Efter sin senaste ensekundsinsomning i babysittern.

5 kommentarer:

  1. Gulligulligulligull! Hoppas det är fasen som ger med sig och inte en massa sjukdomar.

    (Saker jag aldrig trodde jag skulle hålla på med, aldrig någonsin, är allt detta gulligilligulligull. Men nu är det så och det är bra.)

    SvaraRadera
  2. Åh lilla gosesötnosen!

    Jag tror bara att han ska växa till sig lite. Det brukar Mini göra när han sover mycket. Och så vaknar han och har blivit lite större på något sätt.

    SvaraRadera
  3. Det är ju alldeles väldigt vad det ser skönt, mysigt och fint ut. Jag tror barnet växer. Det gör man bäst när man sover väl?

    SvaraRadera
  4. Alfons bockar sig (han kan inte annat på grund av sitt löst hängande huvud :) och tackar för gulligull och kärlek!

    Och så hoppas vi på att det är för att han växer och utvecklas som han behöver extra vila. För växa SKA han ju göra. Sjuk däremot ska han INTE vara.

    SvaraRadera