fredag 11 mars 2011

Mench?

Det är nåt med dom där orden. Lösenorden som man får se i snirklig skrift för att sedan apa efter och skriva rätt i en liten ruta för att ens bloggkommentarer ska bli godkända. Dom känns helt enkelt inte tillräckligt slumpmässiga. Så jag får för mig att dom ruvar på en mystisk hemlighet. Dolda budskap, chiffer, krypterade statshemligheter you name it. Jag har under en tid sparat på lösenorden till kommentarer jag lämnat. Naturligtvis inte för att jag är knäpp utan så klart bara för skojs skull (yeah right). Här följer listan so far:

Emate
Mench
Siscid
Symedpad
Slionint
Burainge
Nosses
Funsid
Plation
Genar
Eakni
Alguie
Remennar
Ingult
Versh
Plagoame
Hello, det här är inte slumpmässigt sammansatta bokstäver vi ser! Såna finns det också på vissa verifieringsverktyg, då ser lösenorden ut så här: YG63dK. Men det här är ju ORD. Nu undrar jag; på vilket språk? Är det alviska? Vad vill dom säga oss? Rop på hjälp från yttre rymden?
Erkänn, spännande.
//Hälsningar en mentalt understimulerad småbarnsmorsa.

3 kommentarer:

  1. Något skumt är det. Stationsvakt är kanske något på spåret?
    http://stationsvakt.blogspot.com/search?q=Doktor+Captcha

    SvaraRadera
  2. Lisakristin: Ha! Japp, verkar som om Stationsvakt också ser någon form av underliggande mening i dessa mystiska koder :) Tack för tips!

    SvaraRadera