tisdag 31 maj 2011

Vem gör så?

Stjäler från ett barn alltså. Idag hade vi picknick med föräldragruppen. Varmt ute, säkert runt 23 grader. På långa hemvägen var A tokig i vagnen, ville inget, bara skrika, varm, inte sitta, inte ligga. Stressad svettig mamma kommer hem, upp fort och amma. Har så mycket att bära så får inte med allt pick och pack från vagnen i en vända.

När jag kommer ner igen ett par timmar senare och ska ut igen så finns inte bärselen under vagnen. Total förvirring. Upp och leta, tankspriddheten kan ju ha lagt den var som helst. Men vid närmare eftertanke fick ju inte tankspriddheten ens en chans att sprida den nånstans för den kom aldrig med upp till lägenheten. Borta från vagnen alltså. Borta ur vårt liv.

Jag tror det aldrig. Jag tror alltid att det måste finnas nån annan förklaring. Jag kan liksom inte föreställa mig den personens fysiska gestalt som smyger in, plockar åt sig och smyger iväg. Som den lägst stående av alla. Hur ser man ut då? Jag kan än mindre föreställa mig den personens psyke. Hur kan man? Hur får man för sig? Att ta nåt som så uppenbart är någon annans? Inte ens nu när pengarna oftast tar slut långt före månaden har tanken slagit mig att jag ska sno nåt.

Jag satte upp en hatlapp med anspelning på att stjäla från fattig ensamstående mamma med ett barn i stort dagligt behov av sin sele. Fast jag ville helst skriva att ser jag dig igen din jävel så sliter jag ut ditt hjärta och äter det på ett silverfat och jag hoppas du fram till den dagen lever ett liv fyllt av plågor och helveteskval och inom en snar framtid dör en ondskefull och smärtsam död.

Så nu, utan sele alltså. Långpromenaderna är beroende av växelvis selåkande och vagnbärande annars tar det hus i helvete. Men jo, vi sitter väl inne vi då nu när det ändå är så jobbigt väder med 20+ och sol. Fan vad bitter jag blir.

6 kommentarer:

  1. Men näe, fy fan vad vidrigt! Styk ska den ha!

    SvaraRadera
  2. vilken jävel. man blir så satans förbannad. jag önska att jag hade gott om de där stålarna, så hade jag mer än gärna hjälpt till att köpa den lille en ny sele. hoppas att du på något sätt kan skrapa ihop till en ny. kram

    SvaraRadera
  3. Jag har en Baby-Björn i jeanstyg som du kan få om du vill.

    SvaraRadera
  4. Har du någon sjal du kan använda? Jag har alltid föredragit sjal, men du kanske bara använder det hemma?
    Jag har tyvärr lånat ut min babybjörn (var det en sån du hade?)till en vän som ska få barn i början på juli. Men ärligt talat så kan jag skicka den till dig istället. Hennes unge har ju inte kommit än. Det är dock ingen sån där ny med nät eller höftstöd och allt vad de säger sig ha nuförtiden.

    Grymt dåligt iaf av den skyldige.


    /PPD

    SvaraRadera
  5. Ingenting är heligt. Jag har också en som knappt är använd. Vill du så får du. Den är från Ullared (bara det) och är mycket stylish, hehe. Kan skicka bild om du vill.

    SvaraRadera
  6. Underbaraste ni!! Tack och hjärtan till er som vill instämma i mitt hat samt dela med er av era selar!! Jag älskar internet och er finfinaste bloggläsare!

    Jag har också via Facebook blivit erbjuden att få/låna sele som finns inom hyfsat räckhåll, så jag tror inte vi kommer behöva gå utan seldon mer än kanske några dagar.

    Det bästa som finns är snälla och hjälpande vänner när man är nödställd! Tack igen!

    SvaraRadera