tisdag 24 maj 2011

Det stora i det lilla

Med anledning av min tidigare hyllning av vardagsdramatiken fick jag ett eget inlägg hos Mamma Vilja. Och på det en följdfråga om vad Alfons har för sig nuförtiden. Jorå, nu ska ni få se.

Han sitter i sin nya stol.

Han vänder sig om.

Han äter på sin egen kropp.

Det är väl ungefär det. Och jag tycker alltihop är lika fantastisk. Han har dessutom varit ett vanligt och sansat barn i ungefär två dagar nu. Bara ovanligt energisk. Men inte gastat och klagat i ett. Med följden att han blivit nästan sönderpussad och uppäten av sin ömma moder.

Apropå moderskapets varande är det väl helt overkligt att jag, JAG, faktiskt rimligtvis skulle kunna bli uppvaktad på mors dag nästkommande helg. Är inte det en omtumlande tanke så säg? Det är det ju bara mammor som blir? Och mormödrar och mostrar och fastrar och sånt. Vi får väl se om A har sparat sin veckopeng till nåt fint till mor.

4 kommentarer:

  1. Åh finaste lilla Alfons! Vad du kan. Och såklart har han lagt undan till finaste Mors dags presenten. Nu när han har kommit på hur man ska uppföra sig egentligen. ;)

    Mamma Vilja, som inte får använda sitt Google-konto av någon märklig anledning

    SvaraRadera
  2. Visst är det lite läskigt, att man själv plötsligt ingår i den där skaran som skulle kunna uppvaktas på Mors Dag. Plötsligt känns det inte alls som ett löjligt kommersiellt jippo längre :)

    SvaraRadera
  3. Jag hade ju missat dagen helt och bjudit folk på födelsedagsfika. Men vi får väl fira varandra med :) Han är verkligen i farten Alfons :) och vig! Ben är som jag, kan kanppt nå knäna på de bra dagarna. :D

    SvaraRadera
  4. Mamma Vilja: Vi får väl se på söndag vad han har knåpat ihop för pyssel :) Hoppas ditt Googlekonto är på benen igen!

    Lisakristin: Haha, jag det ger verkligen ett helt nytt perspektiv på allt! Jag är som min mamma liksom... Och jag får otroligt dåligt samvete för alla år jag glömt eller struntat i att uppmärksamma mina föräldrar på denna dag, må det vara komemrsiellt eller icke.

    SMBC: Ja han är rörlig det lilla livet! :) Men framförallt utan kläder och blöja. Lite hemskt att konstatera att han ändå är ganska hämmad när han är instängd i blöja och annat och hur glad och sprallig han blir när han är utan.

    SvaraRadera