måndag 23 maj 2011

Jag vill läsa om triviala ting

Jag har sett att det ursäktas och beklagas på vissa blogghåll över vad som blogginnehavaren upplever som innehållslösa inlägg. Med detta avses då vardagsbestyr, bebisfix, disk, matlagning, shopping och barnvagnspromenader.

Jag förstår känslan. Jag förstår tvivlet på om detta verkligen är intressant.Men jag vill läsa! Intresseklubben antecknar faktiskt! Jag gillar att läsa om era funderingar kring bebisbajs och vilka framsteg barnet gjort just denna dag. Det är ju det tillvaron består av till stor del, åtminstone just nu. Jag gillar att få vara med på ett hörn i det där vardagspusslet.

Jag vill veta hur ni har det, jag behöver inte världsomvälvande intellektuella inlägg, åtminstone inte VARJE dag ;)

Så sluta inte blogga bara för att det känns som det går på repeat och ni känner er som världens tråkigaste. Det är ni inte och jag skulle sakna era vardagsbeskrivningar!

3 kommentarer:

  1. Jag håller med! vardagsbeskrivningar rules! Seriösa, livsomvälvande inlägg orkar man ändå inte läsa...

    SvaraRadera
  2. Puss på dig!

    Och vad har A gjort idag då?

    SvaraRadera
  3. tycker som du att det vardagliga är intressant. allt beror ju på hur man skriver också. det går ju att vara mer eller mindre fyndig även i det vardagliga. sjukt söt fotätarbild i inlägget ovan :)

    SvaraRadera