torsdag 12 maj 2011

Där satt den

Ett tag nu har han vägrat ligga vaken i vagnen. Sover han inte ska han upp upp utan pardon. Det blir selen när jag kommit ihåg att ta med den. Och mjölksyra i armarna när jag glömt den.

Igår testade jag för första gången att ha honom nästan sittande i liften lutad mot kudden. Han hade lite stöd på sidorna från bärsjalen som jag la runt honom. Han tyckte snart det var töntigt att vara halvliggande där och sa att han tänkte minsann sitta upp.

Jag fick nästan dåndimpen men han satt faktiskt! Nästan själv. Så dökti! Oh vad fort det börjar gå nu känns det som!!


2 kommentarer:

  1. Haha och så ser de lite roliga och gubbiga ut också där de sitter. Spikraka i ryggen. Heja Afflons!!

    SvaraRadera
  2. De blir flera månader äldre när de sätter sig upp. Han är stor nu Alfons! Tänker varje dag att jag vill stoppa tiden nu för ett slag, för tusan vad det går undan. Vill inte det. Vill ha den lilla maskungen.

    SvaraRadera