torsdag 19 maj 2011

Äpplet faller kanske nära trädet ändå när man tänker efter

Jag vet egentligen inte varför jag är överraskad eller ens förvånad. Apropå barnets lynne, kynne och temperament.

I går kom jag liksom bara i förbifarten att tänka på två av mina mest utmärkande egenskaper.

Mycket rastlös och otroligt dåligt tålamod.

Men jodå, det är nog bara ett helt slumpmässigt sammanträffande och säkert lite guds straff också att A till fullo lever ut just dessa två egenskaper genom sin lilla obehärskade kropp.

Jo säkert.

3 kommentarer:

  1. Ja och min blogg heter Mamma VILJA.

    Jamentjenahejsan!

    SvaraRadera
  2. Nu fick jag lite vatten på min kvarn tack vare ditt inlägg. Tänk så här kära gelikar; vi ensamstående kanske inte av en händelse har små ungar m stark vilja! För utan vår egna starka vilja hade vi nog inte beslutat oss om att ta steget ut i det ensamma föräldrarskapet.
    Och någon så en gång "man får det barn man mäktar med"
    Stor varm klapp på axeln till oss allihopa - för att vi är så hejdundrans bra! <3
    /PPD

    SvaraRadera
  3. Heja oss!!! :) Det kan sannerligen behövas lite pepp när barnet har samma Vilja och samma Rastlöshet som mödrarna!

    Puss på er!

    SvaraRadera