onsdag 25 maj 2011

Skrattar bäst som skrattar sist

Noggranna läsare kanske har uppmärksammat att åldern på bloggerskan i bloggbeskrivningen här till höger har höjts ett snäpp. Närmare bestämt var det i går jag steg i graderna.

Trettifem alltså. Det stinker lite tycker jag. Det låter som ett skällsord. Det osar Harrys o patetisk vuxenfylla. Trettisex låter bättre. Moget och koolt. Men eftersom alla vet att trettifem är det nya tjufem så är jag utom fara.

Jag firade gårdagens begivenhet med att klä ut Alfons i getingdräkten. Jag skrattade så mycket så han började gråta. Han var det finaste jag har sett i ungefär tre minuter sen puttrade det till i blöjan.

När det hade pyst klart hade ungen bajs från armhålorna ner till hälarna. Och det var ajöss med getingdräkten. Ses igen efter nästa omgång i tvättstugan.

Där fick jag.


Den har vingar på ryggen också.

11 kommentarer:

  1. Grattis i efterskott!! Och fin liten geting :)

    SvaraRadera
  2. Grattis!
    BebisKarma är inta att leka med!

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. SMBC: Tack! Snart surrar den lille getingen igen, den ska bara åka en vända i tvättmaskinen först...:)

    Björn: Tack! Sant, jag fick minsann bittert erfara detta utan pardon :) Bloggar du? Eller har du en bloggerprofil utan blogg? Nyfiken..

    SvaraRadera
  5. Grattis!

    Och ÅH vad jag hade garvat om vi haft en getingdräkt. Kan du inte fota den så man ser vingarna när den har passerat tvättstugan?

    SvaraRadera
  6. Mamma Vilja: Tack! :)

    Haha du vill inte se den fotad innan den passerat tvättmaskinen menar du? ;) Oh, jag ska absolut fota honom i den igen!! Vingarna är svarta och ser ut som en liten Karlsson på taket propeller. Så kan du tänka på dom tills jag tar kortet! :) Jag tror dräkten finns på Lindex, åtmonstone såg jag den där senast för nån månad sedan. Men just den här är köpt på Tradera, som typ ALLA andra Alfons kläder..

    Säkert finfin på Mini också! :)

    SvaraRadera
  7. Hej igen! Ja visst är det märkligt det här med profilen? Lååång historia som inte passar i en kommentar kanske. Men blogga? Kanske. Snart. Eller inte.

    SvaraRadera
  8. Haha lilla gullebi! Så himla fina ni är!
    Och stort grattis!! 35:an blir antagligen den bästa. Du verkar varken vara Harrysdesperado eller annat.

    SvaraRadera
  9. Björn: Seså, blogga nu, pappabloggar behövs!

    Bulan: Tackar tackar för alla komplimanger!! :)

    SvaraRadera
  10. Grattis på födelsedagen, så här lite för sent.

    SvaraRadera
  11. Lisakristin: Tack så mycket, bättre sent än aldrig vet du! ;)

    SvaraRadera