onsdag 23 februari 2011

Testad

Nu är vi faderskapstestade. Jag, Alfons och fadern. Vi fick svabba oss i munnarna med en liten svabb på pinne. Som i CSI. Vardagsdramatik när den är som sämst. Nu händer inte så mycket innan resultatet kommer, då ska vi åter till Familjerätten för att skriva på faderskapspapper. Det är då han vill ha gemensam vårdnad (varför???) och jag kommer säga tack men nej tack.

Pappan erkände också häromdagen att faderskapstestet bara var för att jävlas med mig. Han tvivlar egentligen inte på att han är pappa. Och nu har han ändrat sig. Nu vill han träffa A. Så idag ska han komma hit. Jag tänker inte motarbeta nåt umgänge, men det ska bli intressant att se hur länge intresset kommer hålla i sig.

Diskuterar dom här praktiska frågorna gör jag inte heller på hemmaplan, jag har försökt. När det ska diskuteras mer blir det med hjälp av samarbetssamtal på Familjerätten. Så umgänget idag ska bara gå så smidigt som möjligt för alla parter, jag orkar inte med mer stress. Och jag är inte en sån som går igång på konflikter, jag hatar att bråka. Men jag tänker så klart inte låta mig köras över på något sätt heller.

Och svagast i det här sammanhanget är faktiskt han.

3 kommentarer:

  1. Först: japp, svagast är han. Ynkpynksvag.
    Sen: bra blogg - hänger kvar :)
    Sist: hoppas din mjölkstockning är borta- det är ingen lek att få..= aj som i jäklars vad ont.

    SvaraRadera
  2. Tack! Du är välkommen hit :)
    Mjölkstockningen släppte efter två dygn. Massage med olja, lång HET dusch i kombination med bröstpumpning och en hoper värktabletter gjorde susen. Men det var inte roliga dygn.

    Ha det fint!

    SvaraRadera
  3. Grymt bra verkar du!
    Hör av dig med din msn om du vill ha någon att kuckeliura om det hela med.

    Kram!

    SvaraRadera