måndag 7 februari 2011

Hustomte

Jag är på landet och passar pappas hus samt även mina husdjur som landsförvisades hit inför Alfons ankomst. Mamma är här och passar mig och Alfons, det är bra. Mindre bra är den obefintliga hastigheten på det mobila bredbandet som omöjliggör all slags förkovran på nätet. Och att blogga blir superkrångligt. För allt annat här är redan mer krångligt eftersom det inte är spädbarnsriggat på samma sätt som hemma hos mig.

Det är kallt och frottéhanddukarna är hårda för det finns ingen torktumlare och vattentrycket i duschen är värdelöst så hårtvätten får vänta tills jag kommer hem. På sommaren är allting här helt okej, mycket bättre än i stan, men på vintern blir det instängt och kallt och trixigt. Jag har alltid tänkt att jag vill bo på landet. Men allt eftersom mitt hat mot vintern växer för varje år så har jag blivit lite mer tveksam. Det är tillräckligt jävligt att det ÄR vinter, jag vill kunna fly från den i möjligaste mån och inte behöva slåss aktivt mot den varje dag i mitt eget hem.

Min hyresrätt passar mig och jag tycker mycket om den. Särskilt på vintern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar