lördag 26 februari 2011

Hår

80-talet ringer några gånger om dagen nu och vill casta mitt hår till inspelningen av Dallas. Det är väldigt många hårstrån, väldigt mycket volym och väldigt mycket utväxt. Projekt håravfall har ännu inte inletts så som sig bör efter avslutad graviditet. Men HUR gör man när man har ett femveckorsbarn i sin vård och skulle behöva sitta på salong ett par timmar för att klippa och måla håret? Mer nogräknade och mer ekonomiskt välbeställda personer hade säkert sett till att få detta gjort innan barnets ankomst. Men nu är det som det är.

År 1985 hade jag dock varit sjukt nöjd med den kalufs som möter mig i spegeln när jag är uppe och byter blöja mitt i natten.

3 kommentarer:

  1. Min syrra som är frisör säger att en del tar med sig barnet. Även spädisar. Men nu när jag tänker efter så kanske det inte är ett hälsosamt alternativ att vistas bland de starka dofterna. Jag vet inte, men man fååår i alla fall. Inte till så mycket hjälp kanske, men nu vet du det. :)

    SvaraRadera
  2. ...sa lyxlirerskan som har en syrra som är frisör! what problems could you possibly have in life? ;) gud vad bra. jag har tänkt på att ta med, men också som du säger, på kemikalier å grejer. men kan det egentligen vara värre än att promenera på en gata i innerstan? inte för att jag ofta gör det, nästan lika sällan som jag klipper mig, men ändå. men LJUDET. det kan inte vara hälsosamt. för dom andra som klipper sig. jag ska kolla med min frisörska...

    SvaraRadera
  3. Haha japp inte ett moln på de klarblå skyarna här inte!
    Och du har nog rätt i det där med innerstan med. Be om en tid när de har mindre att göra kanske?
    Kram

    SvaraRadera