lördag 26 februari 2011

Kjutness igen och igen


Han är som allra gulligast när han åker sele. Kanske för att man ser honom ovanifrån. Det måste vara fördelaktigt ur evolutionssynpunkt för barn att vara söta ovanifrån. Eftersom det är så vi som kan tänkas ta hand om dom oftast ser dom. Mindre fördelaktigt för barn ur evolutionssynpunkt är om dom har mödrar som tappar systemkameror i huvudet på dom. Till exempel när dom ska fotograferas ovanifrån sittandes i sele. Jag gjorde det inte men jag trodde hela tiden att det skulle hända!

I morse log han. Mot den rosa flodhästen, hans favorit, som hänger ovanför skötbordet. Jag undrar när det är min tur.

3 kommentarer:

  1. Hej! jag följer Mamma Vilja, och halkade in här via henne. En sån ljuvlig liten kille du har - GRATTIS!

    SvaraRadera
  2. härligt med de första leendena :)

    SvaraRadera
  3. Osloskånskan: Välkommen hit och tack! :)

    Killmamman: Ja, dom börjar skymta lite här och där, jag väntar bara på att få ett eget som inte har att göra med efterföljande bajsning eller kräkning :)

    SvaraRadera