tisdag 8 februari 2011

Pekbok för föräldrar


Jag beställde den här boken på nätet och fick hem den förra veckan. I min enfald trodde jag att det skulle vara en bok OM barn. Det visade sig vara en bok FÖR barn.

Den är uppbyggd som en pekbok. Allting som nämns visas också i bild. Ner till minsta plastmugg, kam och bomullstuss. Jag blir provocerad när bokmakare utgår från att jag saknar förmåga att läsa och förstå en löpande text.


Jag blir också provocerad när bokmakare utgår från att det framförallt är jag som kvinna och mor som ska visa intresse för boken och också för barnets skötsel. Det är mycket "du och din man". Bilderna i boken har även en obehaglig aura av Jehovas Vittnen över sig. Gives me the creeps.

Ingen som är lämpad att ha barn behöver den här boken.

2 kommentarer:

  1. Haha! Såhär klär du på ditt barn i tio steg.

    SvaraRadera
  2. Ja den är verkligen sanslös... :) Nästa uppslag heter "Så här klär du av ditt barn". Jag skojar inte.

    SvaraRadera