söndag 20 februari 2011

Mjölkstockning - check

Jodå, mycket riktigt. Nu kom det. Så nu har jag haft slempropp, avslag OCH mjölkstockning. Orsak: troligtvis en mycket trång amningsbehå. NÄR ska jag lyckas ta mig iväg och köpa nya?? Annan möjlig orsak kan vara dåligt påpälsade promenader till och från tvättstugan. Linne i -15 när bvc-sköterskan varnat bara för att öppna frysen hemma, kanske inte är optimalt. Men jag tror ju som vanligt att allt sånt, alla obskyra diagnoser, inte kan hända mig bara andra.

Ont, rött, hårt och igår feber och slut på värktabletter. När ska ensamma föräldrar få en sån där gala i teve? Med pengainsamling och kanske några vardagshjältar från verkligheten som berättar om sina real life vedermödor. Jag hoppas snart. ¨

Det bästa är att duscha mycket hett och länge har jag hört. Men hur lyckas man med det när man inte kan lägga ifrån sig barnet för det vägrar sova själv? Nu snart kommer i alla fall min bror och hälsar på, då ska han få passa medan jag och bröstpumpen går in i duschen en stund.

Bebis är för ögonblicket sovande i babysittern, nybadad och mycket fin! Å vad jag ser fram emot denna vår ändå, när han ska bli mer och mer kontaktbar och vi ska utflykta.

Tack för alla kommentarer, jag har haft svårt att hinna svara de senaste dagarna men jag läser och lär och bockar mig ödmjukast!

3 kommentarer:

  1. Jag tycker att du är en superkvinna! Jag har precis fått mitt tredje barn och är helt slutkörd vissa dagar trots att jag har en man att dela ansvaret med! Fortsätt kämpa och ge dig inte! Jag tycker det är synd och skam att din sons pappa använder honom som slagträ mot dig! Han vet inte vad han gör mot sin son. Du har helt rätt inställning din son behöver sin pappa men som bebis är du viktigaste personen.Fortsätt kämpa du är en hjälte!!
    Många kramar från Maria

    SvaraRadera
  2. Först och främst; Ja, vi skulle helt klart ha en TV-gala där vi skulle få sippa champagne och sedan få pengar som folk skänkt.

    Sedan; usch, fy, blä. Den där jäkla mjölkstockningen verkar man aldrig slippa. Du har rätt, bäst är varm dusch och massage - hoppas du kan hitta tiden någonstans.

    Sist; Tack för att du skänkte mig en tanke igår under melodifestivalen. Värmer :)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Maria: Grattis till din nya bebis och tack för mycket fina ord! De flesta dagar känner jag mig dock inte som superkvinna utan snarare som någon av Barnen från Frostmofjället. Framåt framåt, trots motvind och blåst och man helst vill lägga sig och sova i en driva :)

    Du har rätt i att pappan använder A för att komma åt mig och det är grymt mot oss båda. Fina A gör det dock värt att kämpa! Och pappans beteende gör mig bara mer motiverad. Tyvärr. För det hade ju kunnat vara så mycket enklare.

    Tack för pepp och stöd och lycka till med din stora familj :)

    Fröken S: Ja. Det kanske är världens bästa idé. Så mycket som det skrivit senaste tiden om nyfattigdomen i Sverige och mest utsatta av alla är ensamstående med barn.

    Fick duscha varmt och vänslas med pumpen och det är bättre :) Inte bra men jobbar vidare på det..

    Kram!

    SvaraRadera