söndag 10 april 2011

Pretty in pink

Vi har varit och hälsat på vattenkoppsfamiljen idag, dom vars koppor är på utdöende och enligt moderns utsago garanterat smittfria. Alfons ville inte vara det enda barnet utan röda prickar och iförde sig således för dagen lämplig klädsel. Kan även fungera bra vid besök hos mässlingsfamiljer.


Jag kan tänka mig att vissa gamla bekanta redan här ser en chans till kärleksfulla sarkasmer över min förmåga att kasta stenar i glashus när det gäller att förse olika attribut med barnnamn, med tanke på vad barnet på bilden har i munnen. Jag har ju tidigare ondgjort mig över detta fenomen till exempel här. Och också krupit till korset här.

Det bör därför poängteras att anledningen till detta är att de enda runda nappar som tillverkas nuförtiden verkar finnas hos babynapp.se och de går inte att beställa UTAN namn. Det är säkert. Och barnet vägrar äta annat än runda nappar.

Det tragiska med nappbeställningen var att man var tvungen att beställa nappar i ett set med "flickfärger" eller med "pojkfärger". Jag blev naturligtvis vrång och beställde "flickfärger" till pojkbarnet. Vad är det med folk? Saknar dom helt upplysning, stil och charm?

Nu kan det på sätt och vis vara ganska bra för mig att han har dom där napparna, oavsett färg, eftersom jag tidigare under min stresstopp som nybliven mor hade en tendens att glömma hans namn. Jag brukade säga både Alexander och Anton innan jag kom på att han hette Alfons. Vilket jag inte har någon rimlig förklaring till eftersom inget av dessa namn har varit aktuella på namntoppen inför hans ankomst.

Hur som helst är han en sötpaj i rosa.

3 kommentarer:

  1. Gullig! Vill pussa på fast jag har en alldeles egen gullesnutt.

    SvaraRadera
  2. Haha samma instinkt drog i mig när jag såg bilden. Vilket gull han är!!

    SvaraRadera
  3. åh han är verkligen en sötpaj! Och jag tycker alla barn kan få ha alla färger. Bambi är som en regnbåge ibland. Helst utan svart. Men det är mest för att jag itne tycker om svart. Svart är en anti-färg liksom.

    SvaraRadera