måndag 4 april 2011

Nedsatt arbetsförmåga

Jag ska söka fondmedel hos kommunen för att bli lite stadigare i kassan och kanske ha råd att köpa en barnvagn. På kommunens webbsida finns den något diffusa informationen att fondmedel delas ut två gånger årligen "runt jul" och "på vårkanten". Jag mailade kontaktpersonen som fanns angiven på sidan och undrade när detta godtyckliga "på vårkanten" egentligen ägde rum? Jag fick till svar att sista ansökningsdag var IDAG.

Jag skrev då tillbaks att det skulle underlätta om det fanns ordentliga datum för sista ansökningsdag istället för dessa vaga begrepp. Kontaktpersonen svarade då att jo, det kunde jag ju ha rätt i, men det är ju olika datum varje år.

Hahahaha :D Fast jag visste inte om jag skulle gråta istället eller bara trilla av pinn.

Är det så att jag betalar lön i form av skatt till en person som sitter på kommunen och tror att webben består av ristade stentavlor? Går inte att sudda och göra om? Till saken hör att människan mailade MED STORA BOKSTÄVER och med punkter och skiljetecken på märkliga ställen.

De annonserar sista ansökningsdatumen i dagstidningen istället. Jag svarade återigen att jo, dagstidningen i all ära, men är man i en situation där man är i behov av att söka fondmedel så är det nog ganska troligt att man har prioriterat bort en prenumeration på en dagstidning. (Är inte för övrigt den tryckta dagspressen tämligen utrotningshotad? Vem prenumererar anyway?) Tipsade om att information om datumen på deras webbsida skulle vara gratis och tillgänglig för många under en lång period.

Har inte fått svar på detta. Kontaktpersonen har nog fått något att fundera på idag. Ändra datum på webbsidan två gånger per år?! Nymodigheter!

Hur som helst så åker min önskelista till kommunen på brevlådan idag. Alfons önskar sig barnvagn, jag önskar mig ett besök hos frisörskan.

2 kommentarer:

  1. Oh lord. En av de som pensioneras snart får man hoppas.
    Lycka till med ansökan! Har nyligen missat ett antal sådana själv. Så enormt frustrerande. Dock inte på grund av inkompetent webbansvarig på kommunen.

    SvaraRadera
  2. haha, helt sjukt... ibland blir man mörkrädd, på såna poster borde personer med liiite mer up to date-kunskap sitta tycker jag... :)

    SvaraRadera