torsdag 7 april 2011

Liten opretentiös vårsemester

Jag åkte till landet igår kväll och det kändes som jag fick semester. All snö är borta och det är ljust och rent och öppet och vårhimligt. Man kan gå vart man behagar utan att begränsas av en meter snö och det är fortfarande ljust klockan halvåtta på kvällen. Lämnade barnet till morfar och tog en skogspromenad med hunden igår när vi kom fram. Ingen jacka behövdes och jag kunde fylla lungorna med ljummen luft.

Man kan ju tjata sig trött om vädret och vintern och den evighetslånga kölden men du milde vad det faktiskt gör mot ens psyke. Jag har inte känt behov av skärmar den senaste veckan, knappt slagit på teven och inte känt samma dragning till datorn. Istället sugs mina blickar mot fönstren och UTE.

Här ska vi vara några dagar och städa bilen och åka och hälsa på och promenera och få besök av bror och försöka sova mycket och få avlastning med bärandet och byta till sommardäck.

Så otroligt bra med äntligen vår!

Det är FINT med glittrande vatten FAST det bara är en liten bäck och en sketen vårflod :)

1 kommentar:

  1. Åh vad härligt allt låter! Njut (för bövelen!) av befrielsen från jackan och avlstningen och sömnen! Allt det är du så värd.
    Kram

    SvaraRadera