onsdag 13 april 2011

...eller Fas kanske?

Jag tycker det börjar bli lite misstänkt med allt det här magonda som jag trodde att vi lite hade lämnat bakom oss. Det gapas och gals en hel del även utan det där typiska magkrampandet i kroppen. Jag börjar misstänka Fas. Mycket riktigt ska han ju vid närmare efterforskning befinna sig mitt i 12-veckorsutvecklingskrisen.

bilden snodd från familjeliv.se


I så fall är jag lite gladare. Då blir jag motiverad att peppa och pussa honom igenom detta förskräckliga, istället för att bara bli beklämd av att se honom lida.

Jag har reserverat den slutsålda "Växa och upptäcka världen" på biblioteket och hoppas det snart är min tur att få ha den. Det kostar fem spänn att reservera böcker nuförtiden, det är nåt nytt. Undrar om det är för att mailportot har blivit så dyrt. Jag hoppas bara jag kommer ha tid att läsa den när jag väl lägger vantarna på den. Hoppas jag hinner få den tills i påsk, det vore perfekt.

Jag älskar att säga det där; "i påsk". Påsken är helt klart BÄSTA högtiden! Löftesrik, vårig, fina färger, solväggsmysig och godisäggsspäckad. Bara bra grejer alltså. Förutom synd om hönorna. Glöm för guds skull inte att köpa ekoägg från utehöns om ni nu prompt måste äta ägg.

Fas alltså, det är bra ändå.

2 kommentarer:

  1. åh jag fick den av en kollega, den är bra att slå i när man misstänker otäcka faser..:)

    Köper bara eko-ute-ägg. Det är väl ett krav för eko?

    SvaraRadera
  2. Nu fick jag mail från bibblo att den har kommit, tänka sig! :)

    Jag hoppas det är krav med ute på eko, jag kan inte innebörden av alla definitioner så jag brukar för säkerhets skull kolla att det står ute också.

    Eko och krav är bra men har inte alltid djurskyddsaspekten överst på listan utan funkar mest som garanti för att vi människor inte ska behöva äta förgiftad mat tycker jag.

    SvaraRadera