lördag 16 april 2011

Om en vän och en låtsaskompis

En mycket god vän till mig är och IVF:ar sig just precis nu. Jag håller hoppets fana högt för henne och mannen och skickar tankar och styrka till det psykologiska gränsland mellan hopp och förtvivlan där jag vet att hon svävar.

Dessa livsavgörande påfrestningar. Slit och sen lycka eller misär. Inga lagom känslor, bara extremer.

Det ger nya perspektiv att tänka på nu när jag just har blivit förälder själv. Inte bara en celldelning utan kanske en Alfons. Tänk om Alfons hade varit ett kanske. Eller ett inte.

Du milde vad jag älskar det där barnet.

Jag sa till min vän att ja gärna tar en hoper celler om det är flera som har delat sig :) En Hemlig Mållgan till Alfons att leka med, det vill vi ha.

Nu var jag tvungen att kolla SCB:s namnstatistik om det finns nån som verkligen HETER Mållgan.

"Det finns 6 män som har förnamnet Mållgan. Av dessa har 3 namnet Mållgan som tilltalsnamn."

Lägg av! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar