fredag 1 april 2011

Day 13 – a song that is a guilty pleasure

Jag antar att den här dagens rubrik innebär att jag ska presentera en låt jag skäms över att jag gillar? Okej, here I go...

Dansbandsmusik är enligt mitt tycke en MED RÄTTA föraktad genre. Det är nog ingen slump att denna avart bland musikformer ofta uppskattas stort av barn och utvecklingsstörda. (Kom läsarstorm kom!)

Men så finns då det här undantaget, för det finns ju alltid undantag, små stenar som kastas i glashus, när det handlar om mina i övrigt fasta principer. Den är imbecill, javisst, men vad den svänger! :) Den ligger på min partyplaylist på Spotify och sätter lätt både fredagsstämningen och peppstämningen. Jag och Alfons brukar svänga svansen till den då och då här hemmavid.



Det här är en del av musikutmaningen 30 dagar 30 låtar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar