torsdag 21 april 2011

Day 22 – a song that you listen to when you’re sad

Jag körde helt fast på den här kategorin. Jag har inte kommit på nåt på flera dagar så nu hittar jag på nåt. Jag vet inte nån speciell musik som jag brukar lyssna på när jag är ledsen. Jag är nog sällan ledsen till musik.

Så istället blir det en fin saga som gör mig rörd vareviga gång jag läser den eller hör den. Det är min favoritbok med Alfons Åberg "Odjuret och Alfons". Det är så hemskt sorgligt med både Alfons och Lillkillen. Att Lillkillen vill vara med dom stora men bara får vara bollkalle. Och att han sen får en smäll av Alfons som säger att han har slarvat bort fotbollen. Efter det vågar inte Lillkillen gå ut på flera dagar och Alfons tror att han har dödat Lillkillen! Och det ligger ett samvetsmonster och morrar under Alfons säng... Och så bara dör jag av snyft när Lillkillen till slut råkar på Alfons i affären och försöker ge honom allt sitt lördagsgodis för att inte bli slagen igen.

Oh, det är en så hård kamp att vara barn, man har så mycket oro och bekymmer! Det minns jag när jag läser den här sagan. Och som alltid när det är Lillkillar i farten går mina tankar till bästa Fröken Sverige...



Det här är en del av musikutmaningen 30 dagar 30 låtar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar