onsdag 1 december 2010

En god mor

Jag tror jag faktiskt kanske är lite lämpad som mor ändå. Genom åren har jag märkt att något som alltid väcker mig ur vilken djupsömn som helst är när min hund kräks. Hundar kräks ibland, till exempel när dom har kalasat på något upphittat i naturen. Min hund kräktes inatt, det är ofta på natten det händer. Innan spyan ens hade hunnit landa på mattan (hon kräks alltid PÅ en matta, hon vill inte ha stänk på tassarna) hade jag hunnit upp ur sängen, ut i köket, hämtat pappersrullen och stod där redo att torka upp.

Now that's a modersinstinkt for ya!

2 kommentarer:

  1. Åh, är det därför de alltid lyckas pricka in mattorna, för att inte få kräks på tassarna! Det slår aldrig fel med varken hunden eller katterna här hemma, hittar alltid deras "maglämningar" på mattorna! Lite svårare att ta reda på om man inte upptäcker det på en gång.

    SvaraRadera
  2. Det är därför, jag är säker. Hästar gör likadant, håller sig på den hårda marken ute i hagarna och kissar sen 10 liter i den nyströdda fluffiga boxen när de kommer in. Ett himla ofog.

    SvaraRadera