onsdag 29 december 2010

Dröm

Kom nyss ur en dröm. Det var den mest levande jag har haft om bebis. Den var född, nyfödd, och jag var i någon slags biograffoajé. Sådär surrealistiskt och samtidigt helt normalt som det kan vara i drömmar. Bioföreställning pågick och folk i bakgrunden. Bebis var naken och hade fem fingrar och tår och var varm och mjuk. Jag tyckte om den! Jag skulle amma den för första gången. Det var helt okej men svårt. Den ville inte ligga så där längs med min mage som dom ska utan ville vara vriden ut från min kropp. Med var också min förra sambo, alltså inte bebisens pappa, som hjälpte att sköta och lägga rätt. Han hjälpte också till sen när vi skulle sätta på bebis en blöja för första gången. Krångel med blöjan men det gick bra till slut. I drömmen var allt mysigt och varmt och bebis var fin.

Jag ville bara fortsätta sova och tryckte till och med på snoozeknappen. Jag snoozar ALDRIG. Till slut var jag tvungen att gå upp, har dejt med barnmorskan om en liten stund...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar