fredag 3 december 2010

Ingen har mössa

Igår när jag körde till träningen så åkte jag genom stan. Annars bor jag i utkanten och är väldigt sällan inne i själva centrum.

Biltermometern visade -13 grader och själv var jag påbyltad som en liten eskimå. Jag står inte ut med köld. Det som slog mig när jag stod vid ett rödljus och hann se mig omkring på mina medmänniskor ute i kylan var att ingen hade mössa på sig! Varför?

Alla jag såg var vuxna. Som borde ha vuxit ifrån barnslig fåfänga. Tycker dom inte att det är JÄTTEKALLT? När jag växte upp på 80-talet ville vi inte ha mössa för att det sabbade de hårdsprayade voluminösa frisyrerna. Men så ser väl ändå inte hårmodet ut nuförtiden?

Jag tycker mössa är både snyggt, praktiskt och bekvämt och jag har på mig det så ofta jag kan. Ofta även inomhus. Mössa är en värmande kool accessoar, stil och funktion i ett! Dessutom kan man se söt ut i mössa trots att man inte hunnit eller orkat kamma håret den dagen.

Jag vill slå ett hårt slag för mössa och reflexer. Da shit i vintermörkret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar