måndag 13 december 2010

The cheesiest of cheeses on Luciadagen

Om jag skulle lista planetens tio mest tvivelaktiga personer så skulle Carola få en plats på den. Hennes präktiga men skenheliga frireligiositet, psykopatiska mildhet, tillgjorda skratt och hennes Mimmi Pigg röst är långt bortanför gränsen för vad jag står ut med.

Ändå är detta en av de finaste julsånger jag någonsin hört. Har alltid blivit rörd av den och NU, när hormonerna dansar ringdans och jag ska få ett EGET litet barn i famnen gråter jag så det skvalar vareviga gång.

Man får lyssna och försöka bortse från hennes läskiga Handen-som-gungar-vaggan låtsasvyssande av ett imaginärt barn på armen. Det är bara för stört.

4 kommentarer:

  1. Tycka vad man vill om Carola, hon är en person som i stort sätt alla har åsikter om! Men varför stör du dig på att hon vaggar ett barn? De flesta brukar ju visa med kroppen vad de sjunger om.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker hela hennes uppenbarelse är tämligen överdriven och läskig. Sen skulle jag väl inte påstå att de flesta vuxna artister brukar visa som i pantomim eller Gäster med gester det som låttexten beskriver?

    Jag tycker som sagt hon är creepy och vaggandet gör det inte bättre, MEN, jag påstår ju i samma andetag att låten är bra och att hon sjunger den bra så det finns ju även nyanser i hur mycket jag stör mig.

    SvaraRadera
  3. Haha jag tycker du är underbar!

    SvaraRadera