fredag 17 december 2010

Ikea

Nyss hemkommen från Ikea där jag var med min far som kommit till storstan för att julshoppa. Aldrig i hela mitt liv har jag sett så många svenska män i 50-årsåldern i sällskap med hälften så gamla thailändska kvinnor. Men det kan ju också bero på att jag aldrig har varit i Thailand.

Syner man sällan ser: Svenska kvinnor i 50-årsåldern i sällskap med hälften så gamla thailändska män.

Bebis fick i alla fall en badbalja och en extra kudde. Hur tjocka kuddar ska bebisar ha? Frågan kom upp på senaste föräldrakurstillfället. Tydligen ska bebisar ha kudde. Jag har undrat. Och barnmorskan måttade en tjocklek mellan tumme och pekfinger som från där jag satt såg ut att röra sig om sisådär 10 cm. Lite knappt.

Denna fetingkudde skulle kunna rädda barnet från att dömas till ett liv som platthövdad. Två Ikeakuddar ovanpå varann är min senaste fundering. Är det rimligt?

2 kommentarer:

  1. Det råder olika bud då för jag har hört att de inte ska ha någon kudde när de är liten bebis. Jag hade oxå köpt en sån bebiskudde på IKEA. Nu måste jag ju forska vidare i detta :)

    SvaraRadera
  2. Ja nu har jag också hört båda alternativen. Får nog också gräva lite djupare i detta tror jag... Återkom gärna med de senaste rönen om du hittar några ytterligare bud om kuddens varande eller icke varande!

    SvaraRadera