torsdag 18 november 2010

Vecka 30+4

30-veckors magen med och utan tröja. Jag tycker den är enorm.

"Vi kommer imorgon också" sa sotningstruppen igår när dom gick. Fast besluten att den här dagens uppvaknande skulle bli mindre överraskande än gårdagens satte jag larmet på tidigt och gick upp ännu tidigare. Nu är det förmiddag och sotarna har ännu inte dykt upp. Jaja, det var ju bra att man inte låg och sov räv och ödslade bort sin tid.

Imorgon ska jag jobba! En dags inhopp på mitt gamla jobb. Det känns nervöst men roligt. Nu har jag varit borta nästan ett helt sommarlov. Tiden har ändå gått fort när jag väl kom in i den nya rutinen som är att inte åka till nåt jobb överhuvudtaget. I början var det mycket deprimerande, nu ser jag lite mer nyktert att det faktiskt väger och balanserar mellan fördelar och nackdelar, åtminstone när man mår som jag har gjort på sista tiden. Jag hoppas bara att jag kommer ihåg hur man gör på jobbet och att jag inte har en dålig förmiddag med förgiftningssymtom.

Men jag blir mer och mer övertygad om att det är järntabletterna som är bov. Igår var jag sådär dålig igen och alldeles utslagen på morgonen, då tänkte jag att det inte är järntabletterna ändå, för jag har ju slutat ta dom. Men nyss upptäckte jag att jag tagit fel tablett i förrgår kväll! Jag hade tagit järntabletten istället för blodtryckstabletten som jag ju SKA ta. Så, orsak och verkan fick en logisk förklaring. Järn är av ondo. Åtminstone när det måste ta vägen via mitt tarmsystem. Injektioner, finns inte det?

Igår fick jag/vi kallelse till föräldrautbildning. Pappan har för ett tag sen sagt att han vill gå. Men det känns mycket konstigt om vi bara ska ses där. Vi måste prata. Jag vill inte gå dit ensam. Och kanske inte med honom heller. Dilemma. Det visar sig dessutom att det är på dagtid, förmiddagar 8-11. Jag trodde kvällstid. Vet inte om pappan har räknat med så mycket jobbfrånvaro. Hur har andra ensamma gravida gjort, har ni gått på föräldrakurs? Ensamma eller i sällskap med någon?

Dagens hemmafrusysslor: dammtorka, värma mikromat och äta den, packa och posta Traderagrejer samt åka och träna.

1 kommentar:

  1. Här var föräldrarutbildningen två förmiddagar och pappan var med. Man kan söka ersättning för den förlorade arbetstiden via försäkringskassan, men man måste anmäla det senast samma dag som kursen börjar. Bara ett litet tips.

    SvaraRadera