måndag 15 november 2010

Dagen efter

Här är en uppföljning av gårdagen i form av resultatet av min bakning, nyttiga grova frallor. Enkelt och snabbt, bortsett från mjölksyran i armmusklerna som skoningslöst infinner sig när man saknar hushållsassistent eller vad det heter. Alltså en sån maskin som vevar degen. Detta blev också årets fars dag present, billigt och rätt charmigt om jag får säga det själv.


Godast är att äta färskt bröd på grekiskt vis, det vill säga ösa upp en pöl olivolja på ett fat, strö lite salt och lite oregano på oljan och sedan doppa bitar av brödet i detta. Mmmmm! Observera att det måste vara GOD olivolja, INTE Icas eller annat billigt märke. Den godaste jag har hittat i Sverige är Fontanas "Kreta". Rekommenderas. Jag är vanligtvis inte märkessnobb men jag var tillsammans med en grek med olivodling i flera år och fick då smak för BRA olivolja av god kvalitet och fattade grejen. Det är STOR skillnad! Observanta vänner av ordning kanske noterar att en av olivoljebuteljerna i bakgrunden är just från Ica, jag kan berätta att det är INTE jag som har köpt den och att det är just därför att den står där som jag vet hur illa den smakar :)

Här kommer också en uppföljning på första dagen med stödstrumpor, nämligen första kvällen efter stödstrumpor:


Det blev randigt! Helst ska man ha flera par stödstrumpor att växla mellan, men då ska man helst vara miljonär också. Idag kör jag helt vilt utan.

Idag har jag fått influensavaccin så nu värker armen lite. Var just på promenad och bebis gjorde nåt galet så jag inte kunde gå. Den blev JÄTTETUNG neråt så jag inte kunde gå och magen blev helt stenhård. Inte sammandragningar som jag har haft förut utan det kändes som om bebis typ låg och drog sig mot mitt bäcken så benen låstes. Jag kunde inte förflytta mig framåt. Fick stå stilla och sen ta pyttesteg, efter en stund avtog det. Det var nåt nytt.

Jag har massor med hormoner nu, hemskt pms-humör och gråtig och ledsen och vemodig och sentimental. Och lättretlig som tusan. Helgen har varit hemsk.

Ikväll ska jag på förlossningsinfo på sjukhuset, pappan ska komma också. Nu har vi inte hörts på ett tag igen, få se hur läget är...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar