tisdag 9 november 2010

Luleå

Haha jag glömde berätta, Arbetsförmedlingen ringde mig förut och berättade att de hade matchat mig med ett jobb som de ska anvisa mig att söka. Blir man anvisad ett jobb betyder det att man måste söka det annars mister man sin rätt till ersättning. Bra med jobb tänkte jag, var är det månntro? Jo - i Luleå!

Surrealismen fick därmed ytterligare ett ansikte. Jag vet inte exakt hur många mil det är härifrån till Luleå men det är i alla fall mer än hundra. Jag vet inte om dom tycker på riktigt att man som ensamstående höggravid ska flytta mer än hundra mil från sina släktingar, vänner och barnets far för att följa alliansens arbetslinje? Jodå, jag ska i alla fall skriva ihop en finfin ansökan, kanske även skicka med en bild på mig själv i profil.

Alla som känner mig vet också att bli anvisad ett jobb i Norrland är för mig ungefär som att bli anvisad ett jobb som färjkarl över floden Styx. Norr är inte mitt väderstreck. Jag gillar hav, lövskogar, slätter, ljus, värme och Skåne. Barrskog ger mig ångest.

Men vi får väl se, kanske är det i LULEÅ jag ska föda om tio veckor ;)

Österlen är annars lite mer av min tekopp. Södern rockar.

Blomster, löv, hav och 28 plus i södra Sverige. Då fröjdas vi som bäst jag och voffs.

1 kommentar:

  1. Dom måste ju vara hel pucko på riktigt om dom tror att du ska flytta till andra sidan Sverige när du är höggravid! Jag har nästan precis fått barn och jag är snart på väg söderut. Visserligen har dom underbar personal på BB i Sunderbyn, men jag tycker du ska köra på idén om en profilbild, som visar lite mer än ansiktet ;P

    SvaraRadera