måndag 8 november 2010

Kickar

Dagen har varit helt okej efter en som vanligt blodtrycksdäckad förmiddag. Tog en lunchpromenad till skogen där pappa skogsarbetade idag och vi fikade i ett soligt skogsbryn. Därefter knallade vi hem till däckbyte på två bilar. Får erkänna att jag inte bytte däck själv den här gången fast jag BRUKAR göra det, men ansåg mig just nu vara fysiskt oförmögen att utföra grovarbete i böjd ställning. Lite senare vankades GOD kvällsmat och därefter ut med lite grejer på Tradera som jag hoppas få sålda till en fin slant.

Sen var det så himla jobbigt tv-program på SVT, det med curlingfamiljerna och snorungarna som skulle tvingas hemifrån och börja handla själv och städa själv. Så himla tråkigt och förutsägbart upplägg, och så uppenbart bara i syfte att visa att statlig tv minsann också kan sända kontroversiella dokusåpor. Jag vill faktiskt ha mer för mina licenspengar. Dylik smörja tycker jag kan överlåtas till de kommersiella kanalerna att sända.

Därefter ytterligare frustration under ett långt samtal med skrivaren som vägrade skriva ut ett arbetsgivarintyg MED linjer. Bara själva texten kom med. Och i anvisningarna stod att det var viktigt att man fyllde i texten på intyget INNANFÖR linjerna. Knivigt då. Och arbetsgivarintyget ska in så fort som möjligt för att jag ska få ut min arbetslöshetsförsäkring, för det intyg min arbetsgivare tidigare skickat in var tydligen av äldre modell och i dagsläget icke giltigt. Men slet förgäves, inget intyg med linjer är ännu i min hand.

Och krabaten i magen har sparkat som en tok hela kvällen. Alltså riktiga kickerskickar så hela jag liksom hoppar till när jag ligger på rygg. Jag har blivit så van nu så jag reflekterar för det mesta knappt över det, men ikväll har det varit MYCKET. Och jag tycker det kan kännas riktigt obehagligt när den rör sig mycket. Det känns att den börjar bli stor nu och den där alien-känslan kommer över mig titt som tätt. Jag tycker att det ÄR freaky att det ligger en levande människa inuti min mage! Jag måste få tycka det. Jag vill gärna ha den och vill verkligen att den ska komma ut snart så jag får lära känna den men ofta tycker jag det är LÄSKIGT när den ligger och spökar sig där inne :) Att vara gravid är inget jag är van vid.

 Bli färdig och kom ut snart, jag vill prata med dig och fråga varför du sparkas så mycket.

2 kommentarer:

  1. Jag tyckte också att det var skitläskigt. Ludwig sprallade mycket hela tiden, från v. 16. och mot slutet när sparkarna blir mer kraftfulla var det nästan tärande. Magen böljade som ett helt hav haha. Men du, det är inte jättelångt kvar nu. Så spännande!
    Och fin dag med far där i skogsbrynet. Gillar det.

    SvaraRadera
  2. Tack fina du! Jag är glad åt solen i skogsgläntan igår, idag härskar ett helt annat klimat, isande snöstorm, hu!

    SvaraRadera