torsdag 25 november 2010

Vecka 31+4

Och så en maguppdatering. 69,2 kg SF-mått 32 cm. Bebis ska enligt boken väga 1,7 kg och vara 40 cm lång. Det känns att bebis är stor nu och har blivit mycket starkare. Fram till förra veckan ungefär kände jag bara rörelser när jag var stilla, nu lyckas bebis överrösta mina egna rörelser så jag känner sparkar och stoj även när jag är ute och går i rask takt.

Den kränger sig också en hel del så det gör riktigt ont emellanåt. Värst är när det känns som att den skrapar sig mot bäckenet så jag inte kan gå framåt och hela magen drar ihop sig. Jag känner mig tyngre och tyngre men det varierar också en hel del från dag till dag och timme till timme, tror det beror på hur den ligger. Idag hade jag tänkt gå och träna men nu när det är dags har jag inte lust alls. Känner mig seg och tung idag.

I eftermiddag åker jag till hemorten en bit bort för att få massage där imorgon bitti. När jag röjde lådor för ett tag sen fann jag ett presentkort på massage som jag fick av min goda moder förra julen och som var på väg att gå ut i datum. Så nu är jag inbokad. Massösen saknar dock massagebänk för gravida så jag kommer få sitta eller ligga på sidan, alternativt på rygg men tveksam till ryggläget på grund av mina yrseltendenser nuförtiden. Jag hoppas dock på en angenäm upplevelse av något slag.

Vecka 31+4

1 kommentar: