fredag 14 januari 2011

Vecka 39 (38+5)

Följetongen fortsätter. Mycket tjock, mycket trött. Har dock sovit lite bättre ett par nätter nu. Många timmar i sträck, så gott som hela natten faktiskt. Men sen måste jag ändå sova igen efter frukost. Jag drömmer om bebisen. Och massor av andra saker. Mycket drama. Inatt vet jag inte om jag drömde att jag hade ont i magen eller om jag hade det på riktigt. Då hade jag känslan av att 'nu börjar det'. Men nä.

Igår läste jag att det föds fler barn när det är fullmåne. Jag suger i mig varenda halmstrå som kan ge mig en ledtråd. Tog reda på att näste fullmåne inträffar den 19:e. Så nu tror jag att det börjar efter den 19:e. Onsdag alltså. Den som lever får se. Kanske gå sju varv runt en brunn vid midnatt också kan hjälpa.

Jag är i alla fall mycket tacksam över filmprenumerationen som min bror presentade mig med i julklapp. Det är något att syssla med i mitt nuvarande tillstånd. I vanliga fall har jag knappt tålamod att se klart en enda hel film, jag blir alldeles för rastlös. Nu skulle jag kunna genomleva en hel filmfestival tror jag.

Min vän E vill tyckte att vi skulle ses på söndag och ta en promenad. Det är ett tecken på att vi inte har setts på ett par veckor och att jag under den tiden har hunnit gå ner mig betydligt. Jag kan nämligen bara gå väldigt väldigt sakta nuförtiden, inte det vanliga promenadtempot, och jag kan inte föreställa mig att jag skulle kunna prata samtidigt.

71 kilo hos barnmorskan i onsdags. Rekord.

2 kommentarer:

  1. Oh mama! Tänk att det ligger en liten människa där i! Jag hoppades mycket på fullmånen jag med. I slutet av fullmåneveckan kom han så. Tidvattnet vettu. Håller tummarna för det.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Haha till Lili&Sussi(Susie)referensen :) Lovely låt, lyssnade faktiskt på den häromveckan. Den är underbar att skåda, ligger på YouTube :)

    Ja det är ju helt stört att försöka fatta att det är en person i magen med ansikte och rumpa och ögon och alltihop. Jag förstår det nog inte. Och sen när den kommer ut kommer jag ändå inte fatta att det var den som var där inne HELA tiden.

    Ja man kan ju tro vad man vill om att framtidsutsikta efter månen men den har ju faktiskt power att förflytta världshav och styr våra månatliga kroppsliga cykler, så nån slags effekt på vattenlevande varelser så som ofödda barn kanske den ändå kan ha. Hoppas hoppas.

    Kram tillbaks!

    SvaraRadera