torsdag 13 januari 2011

Vårpromenad vs vinterpromenad


Det blev aldrig av att montera ner sommaren på min balkong innan dödskylan tågade in i höstas och gjorde det omöjligt att ens sticka ut nosen genom balkongdörren. Nu samsas de solcellsdrivna sommarbollarna och sommarlyktan med istapparna.

Kylan har kommit tillbaks efter några dagar med behagliga temperaturer runt nollan. Så nu har promenaderna inte varit lika angenäma. Jag varvar med varma duschar. Det känns så bra att vara nyduschad i dessa dagar. Då känner jag mig mer redo för förlossningsstart. Mentalt förberedd för ett viktigt möte med någon man aldrig träffat förut. Det känns högtidligt och inför högtidliga saker vill man gärna genomgå förberedande ritualer, bland annat att duscha.

Och bebis studsar med huvudet på min bäckenbotten på promenaderna. Det gör den nog inte, men det känns så. Ilande, stickande, tung och lite skärande smärta. Studset varvas med en brännande känsla i ländryggen som kommer och går. Inte minst det gör att det är skönt att stå i en varm dusch en stund.

Ska kolla postlådan nu, hoppas på ny filmleverans för att fördriva eftermiddagen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar