lördag 1 januari 2011

Nyårsdagen

Det verkar som att det folk gör på nyårsdagen är att se på teve, beställa pizza och promenera. Framförallt promenera. Det var nästan trafikstockning på gångvägarna när jag och voffsan var ute nyss. Hade med mig nya kameran ut på luftning för första gången och tog lite testbilder. Såg också några pizzabudsbilar ute på uppdrag och att folk ser på teve har jag läst på Facebook minsann.

Tolvslaget tillbringades i hemmets vrå. Mådde sådär. Fick hjärtklappning som höll i sig i 8 minuter tidigare under kvällen. Så länge har jag aldrig haft hjärtklappning förut. Brukar vara som mest 2-3 minuter. Jag trodde jag skulle dö och hade nästan sjukvårdsupplysningen på tråden när det smällde till nånstans i kroppen och klappningen slutade. Sen blev jag jättetrött och hade ont i huvet. Tror jag somnade innan sista raketen hade avfyrats.

Natten var dålig och vaknade efter några timmar och det kändes konstigt i hjärtat. Fick ångest och panikkänslor av att ligga ner och var för trött och yr för att sitta. Somnade till slut om framför teven. Mådde lite bättre nästa gång jag vaknade. Stress och oro är inte bra för mig nu märker jag. Och jag längtar efter mina riktiga hjärtmediciner, inte graviditetsvarianten som jag bara mår dåligt av.

Har också googlat de där konstiga brännande ryggsmärtorna långt ner i korsryggen som kommer i perioder när jag sitter, går står eller ligger och tror nu att det kan vara förvärkar. Ibland går de runt till magen också. Jag gillar det. Jag vill att det ska hända grejer nu. Nu när det är rätt sida nyår har jag inga önskemål om att fortsätta vara gravid särskilt länge till. Idag har jag även haft diarré vilket gav mig ytterligare förhoppningar om att det ska hända nåt :) Det här måste vara ett av få tillfällen då man känner sig lite upprymd av smärta och diarré...

Nyårsdagspromenad i värmande sol och nästan plusgrader

1 kommentar:

  1. Tack detsamma! Skall läsa mig ikapp din blogg så jag kan få en bild om vem du är :O)
    Ha en fin dag!
    Kram!

    SvaraRadera