måndag 17 januari 2011

Bruna flytningar - check

Jag fick komma hem igen. Efter lång väntan och uppvisande av solkigt trosskydd och smärtsam undersökning med metallspatlar och samtidigt ruckande av huvud för att kolla fostervattenläckage och en stund i CTG-apparaten. Och blodtryckskoll.

Tydligen får man ha bruna flytningar när man är gravid. Det trodde jag stod på minuslistan. Dom trodde det var livmodertappen som höll på att lösa upp sig. Då kan det bli brunt. Och massor av sammandragningar hade jag under mina 14 minuter i vila i CTG-maskinen. Då låg jag ändå stilla. I verkliga livet har jag nog sammandragningar varje minut sen ett par dagar tillbaks. Så, barnmorskans tips var att det nog var på gång. Ja, men jag vill veta NÄR?! Plötsligt känner jag mig helt oredo för allt jag tänkt att jag var redo för. Jag kände mig väldigt liten där på hospitalet och det där onda gjorde väldigt ont och undersökningsrummet andades panik och personalen var lite stressad.

Jag vill ångra mig nu.

Högst upp är bebis puls, nedre kurvan är mina sammandragningar. Fläckarna är matfett från lunchrestaurangen :)

3 kommentarer:

  1. Hej jag hittade hit idag så jag vet inte massa bakgrund än, men lycka till så tittar jag in igen och ser hur det går.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Lite starkt käk, och ett glas vin (om du dricker det som ogravid), så får du fart på det hela :) Funkade m nr 1 och 2. Vid 3an testade jag aldrig, hon bara kom.

    SvaraRadera
  3. Det kommer gå så bra så bra!
    Jag har tänkt på dig massor de senaste dagarna, har inte varit ute på nätet på säkert en vecka (!!!) så jag kände nästan lite oro inför att ha missat att bebben var på gång (vad det nu spelar för roll att jag har koll på det, knasig man är) men iaf, passa på nu att äta bra och sov så mkt du bara kan inför stundande förlossning!
    Och jag vet att det låter snusförnuftigt och allt sånt, men det är det jag ångrade mest ...att jag var så trött när det väl började :P och man kommer bli trött iaf, så det är bättre att sova innan!
    Läste oxå att du efterfrågat amningstips; vill bara kortfattat säga att det inte alls behöver vara ett helvete och göra ont och allt sånt.
    Det kan vara problemfyllt - men det måste inte bli så! Det kan oxå bara gå alldeles utmärkt. Och om det inte gör det kan vi hjälpas åt med goda tips om du önskar det.

    Allt gott hälsar Pappa Pellerins dotter ;)

    SvaraRadera