måndag 10 januari 2011

Skitsnack och frustration

Jag drar mig för att skriva vissa saker. Av hänsyn till mig själv och av hänsyn till andra. Och för att jag verkligen föraktar skitsnack. Folk som har som sin livsglöd att kritisera och fördöma andra borde verkligen söka meningen med sina liv. Ska jag verkligen då snacka skit i ett publikt medium? Eller är det här faktiskt min dagbok där jag får skriva mina tankar vare sig de är fina eller fula?

Det är ju pappan igen. Jag blir så frustrerad och förbannad. Inte minst på mig själv för att jag haft det tveksamma omdömet att nästla in den här personen i mitt liv. Imorgon är det sista gången på föräldrakursen. Nu vet han inte om han hinner komma. Igen!!! Jag blir fan desperat. Då VILL man inte komma. Det är två timmar. Men det är mycket att göra på jobbet. Du har rätt enligt lag att vara borta från jobbet för föräldrautbildning säger jag. Det är inte alltid lagen funkar säger han. ??? Han har redan varit borta en gång, tänker han vara frånvarande hälften av gångerna så har han inte på min förlossning att göra känner jag och vill explodera av vansinne.

Och alltid strul. Han är så otroligt osmart och icke uppstyrd. Han tar inte ansvar! Ens för sitt eget liv. Inget omdöme överhuvudtaget. Han har aldrig pengar. Han flyttar och ordnar inte adressändring så räkningar hittar inte fram utan dyker upp långt senare i form av påminnelseavgifter och inkassokrav. Han köper bil utan att fråga säljaren om den är avställd eller inte och får tusentals kronor i trafikförsäkringsavgifter. Han har blivit vräkt från en lägenhet för att han inte betalade hyran. Han har massa skulder hos kronofogden som dras på hans lön vilket gör att hans pengar är slut ungefär den 5:e varje månad. Han har en hund som skulle behöva sjukvård men den är oförsäkrad så han har inte råd att ta den till veterinären. Hur han ska kunna betala för ett barn är för mig ett mysterium.

Antal kronor han har betalat hittills för bebis: 0
Antal kronor han har lånat av mig: 1000

Och ovanpå detta har han mage att handla en Iphone och sitter och pratar om att han vill ta flygcertifikat som kostar 25 000. För att det vore kul att ha.

Förutom att det är dåligt att prata skit om folk så är det ju också pinsamt för mig att tala om hur han är, eftersom det på någon nivå framställer mig som extremt osmart som överhuvudtaget har hängt med den här personen. Det ska tilläggas att jag i många fall inte vetat om hur otroligt oansvarigt han betett sig. Sen tycker en del av mig också synd om honom. För att han inte har något stöd och någon som hjälper honom. Jag kan också ha tomt i plånboken i slutet av månaden, i synnerhet nuförtiden, men jag har föräldrar som tittar till mig, frågar hur jag har det och sticker till mig en peng när det krisar. Det har inte han.

Men just nu är jag så otroligt trött på ups and downs och STRUL.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar