söndag 9 januari 2011

Slemproppen

Slemproppen sitter på sin plats vad jag vet, så på den fronten intet nytt. Däremot har jag idag funderat på vilken illvillig människa som kom på en så otrevlig och närmast fientlig benämning som slempropp? Som den ju tycks heta i alla sammanhang, även i vårdsammanhang vad det verkar. Eller har den ett skönklingande latinskt namn också? Vänligen upplys mig! Kunde den åtminstone inte ha fått kallas "skyddshöljet" eller "gelébarriären" eller nästan vad som helst annat som man inte associerar med äckel och illamående?

Jag ser inte fram emot mötet med min. Åtminstone inte om den lever upp till sitt namn.

2 kommentarer:

  1. Nämen va fasen. När jag såg titeln på ditt inlägg spratt det till i hela kroppen och tänkte att nu, nu händer det. Här är en som väntar med spänning :)

    Stor kram

    SvaraRadera
  2. Haha, så klart lite den effekten jag var ute efter :D Här är en som är uttråkad och mer än gärna skulle se sin slempropp i vitögat vilken minut som helst!

    :) Kram!

    SvaraRadera