torsdag 20 januari 2011

Alfons

Igår den 19 januari kl 15:52 kom han. Efter en lång och helvetisk kamp mot naturen eller vad det nu var. 51 cm och 2990 gram. Ingen 5-kilos som jag hade fruktat :) Han är så klart ett ovanligt vackert barn, rent objektivt sett. Nu har vi precis kommit hem. Han somnade just efter att ha varit ganska aktiv hittills under sitt korta liv. Han har somnat på en kudde i mitt knä och nu sitter jag här blick stilla för att han inte ska vakna. Ska försöka landa lite här hemma, kanske blir bloggpaus några dagar men snart snart hörs vi igen!

Tusen tusen tack alla ni fina som har hejat på oss och tänkt på oss!

Alfons vinkar hej till Världen!

11 kommentarer:

  1. Men lägg av! Nu blir jag så himla rörd. Hej världens finaste Alfons.
    Bubbla in er och ta hand om dig. Stor grattiskram från mig och Ludwig!

    SvaraRadera
  2. åh vilken liten fin. Grattis!

    SvaraRadera
  3. Stort grattis till dig och Alfons!!! Gos vilken liten fin kille! Vilken tur han har som valt dig till mamma :)

    SvaraRadera
  4. Hej lille Alfons och bra jobbat mamma! Grattis till det finfina barnet och mys på :)

    SvaraRadera
  5. Stort stort grattis!! Bra jobbat :) Och ja, han är verkligen väldigt söt :)

    SvaraRadera
  6. Ja verkligen, ohhhh vad fin han är! Stort grattis! :)

    SvaraRadera
  7. Stort grattis!!!
    Fantastiskt söt liten bebis :)

    SvaraRadera
  8. Jag satt ikväll med min pappa och lillebror på en restaurang och så slog det mig att jag kom o tänka på hur det har gått för dig på förlossningen, så jag sa till dem att jag kände mig helt sepe för att satt o var lite nervös över en människa jag inte ens känner som nu ligger och föder kanske. Så kommer jag hem, går in på min mail ( där kommentarer från ens blogg ju syns) och då HAR DU FÖTT. GRATTIS!!! oh det är verkligen så att jag blir rörd. sen vilket barn, jättevacker trots att han är alldeles nykläckt. Hoppas ni får mysiga dagar hemma nu och lär känna varann. Bra jobbat! kram

    SvaraRadera
  9. Å vilken gullis! Man blir ju helt rörd! Grattis!!!

    SvaraRadera
  10. Stort GRATTIS till den underbare pojken! :) Kramar från Angelica och lilla Ella född den 5 januari :)

    SvaraRadera
  11. Nämen nämen!
    Så har han kommit och har funnits i fler dagar! Tänk vad häftigt! (Många utropstecken!!!)
    Vad fin han är Alfons! Hej på dig! Välkommen ut.
    Bra kämpat - nu är du mamma, jätteduktig har du varit!
    Hoppas ni mår fint och att han sover och myser mkt och nära dig.
    Alla lyckönskningar och ett gäng kramar från Pappa Pellerins dotter!

    SvaraRadera