tisdag 18 januari 2011

Tisdag och finbesök

Tack alla för peppande kommentarer och engagemang i bebis framtida utkomst! Det är skönt att veta att man inte är så ensam som det kan kännas.

Inatt vaknade jag 00:30 av mensvärk och var också tvungen att gå på toa med diarré. Tog två Panodil och lyckades somna om efter nån timme. Nu på morgonen mensvärk igen. Inte i intervaller utan hela tiden. Men ingen ohanterlig smärta hittills. Fast nu börjar jag misströsta igen och tänker att det kanske ändå inte händer så mycket. Det här kanske är mina förvärkar som börjar NU och tänker hålla på i två veckor till?

Flytningarna är i alla fall kvar och håller mig sällskap.

Och idag kommer min bästa vän från gymnasiet och hälsar på. Hon hoppas inget hellre än att allt ska börja NU, idag. Hon vill nämligen väldigt gärna vara med på förlossningen. Det vore faktiskt mycket fint att ha henne med. Vi ska till IKEA. Alla som kommer på besök från mindre orter vill gå på IKEA. Hon har lovat köra mig på en kundvagn modell större, sån man lägger möbler på. Jag tycker det vore härligt att få vara drama queen för en dag med plötsligt vattenavgång på sängavdelningen till exempel.

Nu hundmorgonrunda, sen frukost.

2 kommentarer:

  1. Åh ja! Haha det vore ju underbart, i alla fall i tanken! Kanske till och med skulle vara skönt att det blev lite annorlunda än väntat. : )

    Ha fina dagen braiga människa!

    SvaraRadera
  2. Jag har fått dille att följa bloggar med kvinnor som skaffar barn själva. Heja er! Vad jag förstår så är det ganska snart det är dags för dig? Spännande :)

    SvaraRadera