tisdag 11 januari 2011

I morgon är en annan dag

Men gud vilken usel dag hittills. Deppig, låg, inte utvilad, trött, matt, opigg, uppgiven, dränerad, helt totalt opeppad och osocial... Och för att toppa allt ett vansinnigt sug efter chokladglass som inte kan tillgodoses på grund av brist på pengar. Så nu har jag tillverkat något som jag inte gjort på många många år, nämligen chokladbollar. Ja, såna man rullar i pärlsocker och som barn gillar. Det var det i chokladväg som skafferi och kylskåp kunde åstadkomma. Jag öste i en extra dos kakao också för att få känna lite lycka. De står nu på kylning och jag är övertygad om att jag kommer äta mig illamående. Vad gör man inte.

Hur gör alla gravida som bor i länder utan choklad? Blir man kanske sugen på nåt annat då? Det kanske är så att choklad inte är ett så primärt behov som det kan tyckas utan nåt som sätter in när alla andra behov är stillade och man ändå känner sig missnöjd med nåt.

Dessutom såg jag en dålig film förut. "Benjamin Buttons otroliga liv". Den borde ha hetat "Benjamin Buttons otroligt tråkiga liv". Jag förstod inte alls syftet med filmen. Förutom kanske att vi behöver någon som tar hand om oss både vid födsel och död. Men allt däremellan var helt intetsägande och meningslöst. Men säkert var filmen bra för de inblandade make up artisternas CV. Plastigt nog känner jag mig mest mottaglig för romantiska dramer för ögonblicket. Och mycket tårar. Mer sånt.

Vädret är fult också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar