söndag 16 januari 2011

Ny knarksmak


Det här är vad jag har kommit hem med de senaste dagarna. Man kan se ett tydligt mönster. Jag anar att blåbär är på väg att bli det nya choklad. Den perfekta kombinationen måste ju vara den där mörka chokladkakan med blåbär, "Blueberry intense". Den skriver jag upp på inköpslistan.

Man kan lika gärna gå in för det som är gott. Eller också planera och genomföra ett präktigt och näringsrikt födointag och ändå stå där tommagad. Som i morse. En stor tallrik full med bär. På det ringlades yoghurt och fint vitamin- och järnberikade corn flakes. Det var gott. Ända tills nån tyckte att med så där mycket bär nära sig blev det lite trångt om tårna. Och kickade helt sonika ut hela lasset igen. Så först fick köksvasken smaka på portionen och strax därefter toalettstolen. Så mycket för den finfrukosten.

Min fjärde spya på nio månader. Även denna bara liksom välte över och ut, helt utan föregående illamående. Och med anledning av bilden ovan vill jag bara förtydliga att jag är fullt på det klara med att kroppssmör lämpligast appliceras just på kroppen, det är alltså inget jag har tänkt lägga på mackan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar