tisdag 28 juni 2011

Utflykt till det stora möbelvaruhuset

Idag knatade vi till Ikea i dom 25 soliga varmgraderna. Jag gillar värme. Jag har inte ens något emot fysisk ansträngning i värme. Andas varm luft och svettas gör att jag känner mig levande och glad. Och nåt ska man ju hitta på en vanlig tisdag.

Och STOR anledning till Ikeabesök: Alfons alla leksaker som jag är sjukt trött på att se och trampa på behöver korgar att förvaras i. Flera stycken, helst en till varje rum. Idag blev det bara en för det var för dyrt att köpa fler. Men vad nöjd jag är med det inköpet. Inget irriterat snubbel över pip och skrammel och milde tid vad skönt att slippa se dom fula barnleksakerna åtminstone när han sover.

Precis bakom vårt Ikea finns det vatten och hagar och kossor. Där hade vi picknick.


Finaste utsikten

Bonusinformation: tisdag i semestertider med sol och tjufem plus = bra dag för Ikeabesök. Det var cirka åtta bilar på parkeringen. Ingen kö, inga slagsmål.

2 kommentarer: