tisdag 28 juni 2011

Gangstaungen

Aktuellt på vagnfronten: I helgen bytte vi till sittvagn. Då fattade jag att man kanske faktiskt vet bäst själv och inte ska stirra sig blind på tillverkares rekommendationer. Från 6 månader står det strängt på de medföljande instruktionerna till sittvagnen. Jag har icke vågat trotsa detta förbud. Men han har ju varit omöjlig att ha i hårdliften på sista tiden. Så jag förpassade den till slut till garderoben och bullade till sittvagnen med lite kuddar.

Och som han gillar det! Vilken succé! Bärselen som alltid behövts att växla med under varenda promenad släpar jag numera med mig i onödan, för han är NÖJD med att sitta i sin vagn. Inget skrik. Jo, när han blir trött men då får han lite smidigt fälla sig bakåt och sova en stund. Sittvagnen alltså, vilken bra grej.

Och så fick han lite problembarnslook när sittvagnen kom fram. Han sätter upp fötterna på den där stången där fram så han ser ut precis som en sån där jobbig unge som sitter längst bak i bussen med fötterna på sätet framför. Och så glajdar han så hela promenaden. Vi snackar attityd.

You see me driving down the street, I look so fucking good in my Briobarnvagn and Liberodiapers

2 kommentarer: