fredag 24 juni 2011

Och nu blir det reklam

Hänt sen sist: barnet har blivit sjukt för första gången. Från ingenstans kändes det som. Jag vaknade mitt i natten (det är på nätterna det händer) av att han låg och bubblade och drog snor i näsan. Han var ledsen och jag försökte amma men han ville inte. Så klart inte så kul att få munnen igentäppt när man har näsan full av gegga. Kom då på att jag ju fått en Näsfrida av mina före detta kollegor. När jag fick den kändes det som en skum och onödig grej, men jag letade fram den och testade. Köp den säger jag, it's a must have! Kopiösa mängder snor virvlade ut ur den lilla näsan och jag kände mig som slamtömningsbilen allra minst. Rekommenderas å det varmaste till alla med förkylda bebisar.

När han var avsnorad och ren så somnade han om. Jag fick göra om proceduren på morgonen och har näsfridat honom ett par gånger om dan. Om någon hade visat mig dom enorma snormängderna som kommer ut och sagt att dom har funnits inne i barnets pyttelilla näshåla så hade jag inte trott dom. Men nu har jag ju sett eländet själv.

Näsfrida aj löv jo


För övrigt hostas det och nyses en hel del, men är i övrigt god fart på barnet. Vi har till exempel fått låna en gåstol, mer om det kommer i ett annat inlägg. Och idag på själva midsommarafton sitter vi och hukar hemma i lägenheten. Vi har inte kommit iväg än för det tar sån himla tid att packa och dona men meningen är att vi ska bege oss till hemmet på landet så småningom. Bara vi tagit svängen om ett Apotek och införskaffat näsdroppar och koksalt också...

Jag har svackat ihop mig lite, har blivit så enormt trött så bloggen har bara inte fått nåt utrymme dom här dagarna. Fix och lek och pyssel och mek hela dan, sen MÅSTE jag försöka gå och lägga mig när han somnar på kvällen. Att jag ska fortsätta gå på så här lite sömn lång tid framöver skrämmer mig.
Jag kommer bli en fara för mig själv och andra.

God midsommar alla!

3 kommentarer:

  1. Glad midsommar till er med! Hoppas det blir mysigt vad ni än tar er för. Massor med krya på sig hälsningar till Alfons.

    Vi har lagt oss på sängen i barnrummet o helst vill jag bara ligga kvar här bredvid mitt barn som sover tätt intill. Slippa packa ihop oss o all mat o försöka få ihop logistiken för att komma på plats för midsommarfirande. Kan man inte bara få hoppa midsommar i år?
    /PPD

    SvaraRadera
  2. Glad midsommar! Kan inte annat än hålla med. Näsfridan är fantastisk.

    SvaraRadera
  3. PPD: Åh tack fina du! Du borde få slippa all stress och mek och VILA dig så klart. Hoppas ni kom iväg och hem helskinnade och att det gav lite ro och inte endast stress.

    Storhelger överhuvudtaget är förknippade med så mycket krav och stress och prestation och ångest så det är rent hemskt. Jag gillar inte. Nyår och midsommar är nästan värst. Sen kommer jul. Den bästa är påsken, den känns så himla opretentiös och fin.

    Vilja: Fantastisk sa Bull! :) Jag har använt den hela helgen och hoppas på att han ska bli osnorig snart... Men vad vi hade gjort utan den det vet jag då rakt inte. Snorsugit med munnen kanske.

    SvaraRadera