onsdag 15 juni 2011

Som man ropar får man svar

Jag älskar att fråga bloggen. Bloggen svarar så himla bra. Ni är så himla bra! Tack alla som har engagerat sig och delat med sig av era erfarenheter kring stolgående.

Den enade meningen tycks ändå vara att jag ska testa. Jag testar gärna! Jag ska nu ta fram ljus och lykta och be att få låna. Alternativt åka stol i affären om barnet möjligtvis är på humör just den stunden.

Min nästa farhåga kring gåstolen är det här med möblemanget. Jag är ju lite petig och har ju som bekant fått bedriva egenterapi med mitt nitiska ordningssinne sen Alfons kom. Det ÄR okej att inte alla saker står i givakt och jorden fortsätter snurra fastän det ligger fula barnprylar i grälla färger överallt.

Men mattorna. Måste dom bort? Utan mattor, inget mys. Jag gillar mattor mycket mycket. Kalla golv gillar jag inte lika mycket.

Sen utrymmesbristen och så hur ful den är den där plasttingesten... Det blir svårt. Men jag kommer nog över det också, bearbeta och ut på andra sidan som en mer avslappnad människa omgiven av inre frid och yttre fula plastpryttlar.

Återkommer med eventuell stolrapportering.

3 kommentarer:

  1. Gåstolar går att fälla ihop och då blir de relativt platta, går iaf att skjuta in under sängen eller ställa på högkant i en garderob! Och nä du måste inte ta bort mattorn. Mycket möjligt att han inte kommer över mattkanterna i början men då får han en utmaaing att bita i!

    SvaraRadera
  2. Jag fick en gåstol av barnets mormor :) Den kostade 200kr second hand. Den är grymt stor men jag har som vant mig och Bambi gillar den :)

    SvaraRadera
  3. Anna: Tack för info, låter mycket bra alltihop!

    Yevonde: Det Bambi gillar, gillar vi :) Jag ska leta upp en billig och diskret till Alfons..

    SvaraRadera